  • Data: 2008-12-01 09:47:02
    Temat: Re: WNT a VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 30 Nov 2008, cef wrote:

    > Chyba nie rozumiem do czego zmierzasz.
    > Przecież VAT naliczy od tego zakupu wg przepisów krajowych.

    Nie zawsze.
    Do limitu może go naliczać wg przepisów "lokalnych".
    Wystarczy, jeśli podmiotu nabywający będzie zwolniony z VAT w .pl

    > Chyba nadal nie rozumiem.
    > Stawka VAT w zakupie na ten towar za granicą nie ma tu znaczenia,
    > tylko taka jaka w Polsce obowiązuje

    Nie do końca.
    W limicie - art.10 ("Wewnštrzwspólnotowe nabycie towarów, o którym
    mowa w art. 9, nie występuje...")

    Limit niski, ale po pierwsze nie odnosiłem się do dużych obrotów,
    a po drugie IMVHO "poszerzenie" limitu odrębnymi *dla VAT* podmiotami
    (S.C. :)) nie jest nielegalne.

    > A to już zupełnie inna kwestia - prowadzenia sprzedaży
    > i opodatkowania się z tytułu tej sprzedaży w innym kraju.

    Może nie dość wyraźnie napisałem, ale co innego mogłem mieć na myśli?
    :)

    pzdr, Gotfryd