  • Data: 2008-11-28 10:43:23
    Temat: Re: WNT a VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 28 Nov 2008, BuKoX wrote:

    > Wydaje mi się, że jeśli kupuję coś od kontrahenta spoza Polski i w kraju UE
    > to chyba jest.

    Pic w tym, że wartości niematerialne dla VAT są traktowane jak usługi.
    Nie można więc mówić o nabyciu *T* ;) (Wewn.Nabycie*T*owarow!)

    > Wydawało mi się, że rozliczam to tak, że wystawiam fakturę wewnętrzną na
    > kwotę VAT jaka wynika ze sprzedaży w Polsce co powoduję, że VAT-u z takich
    > transakcji nie płacę bo się "zeruje".

    Dla przypadku towarów też Ci się... wydawało :)
    Wystawia się f-rę VAT wewnętrzną na wartość nabycia, tę kwotę traktuje
    *zarówno* jako VAT należny i naliczony - w tym momencie jest faktycznie
    "zero". Ale to jest tak, jakbyś cokolwiek produkował - dopóki to coś
    masz na "linii produkcyjnej" to *również* odliczasz cały VAT od
    zakupu.
    W momencie sprzedaży wystawia się zwykłą f-rę - i VAT od niej już
    *w całości* idzie do US.

    pzdr, Gotfryd