  • Data: 2008-11-28 22:27:51
    Temat: Re: WNT a VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 28 Nov 2008, cef wrote:

    > Tyle tłumaczenia i wszystko na nic...
    > Jakie obejście 0% VAT z zakupu?

    Prosto - myśli o kupieniu tam gdzie ma niższy VAT.
    Co śmieszniejsze w rzadkich przypadkach to działa - jeśli sprzedawca
    mieści się w limicie "sprzedaży zagranicznej" a nabywca jest z VAT
    zwolniony.
    Nie wiem jaki w tej chwili jest najniższy VAT w .ue - dolny
    "dopuszczalny" limit (każde państwo może sobie przyjąć jak chce)
    to 15%, ale np. Irlandia miała jakiś czas 7% (stawki *podstawowej*)
    bo tyle wynegocjowali przy wejściu do UE (ta.... już widzę jak
    ktoś sobie wyobraża że Polska przy wejściu do UE negocjowałaby
    NIŻSZE podatki...)

    > Przecież zakup opodatkowałeś 22% a nie 0% w fakturze wewnetrznej.
    > Pomysl, że gdybyś zakupił tę usluge w kraju, to finasowo
    > (w rozliczeniu VAT) efekt miałbyś taki sam

    To prawda.
    Ale jakby kupił za granicą to już niekoniecznie :D

    > Masz kredyt od Państwa na część kwoty VAT i jeszcze chcesz coś
    > obejść?

    AFAIR ostatnio Niemcy podnieśli stawkę VAT, ale po częsci tak to
    działało. Jak polski fiskus chciał 22% a niemiecki 16%, to nawet
    w pewnym zakresie opłacało się otworzyć sklep wysyłkowy w .de,
    wysyłać towar do .de, zapłacić MNIEJ do ich budżetu i stamtąd
    sprzedawać klientom w .pl (polski budżet dostawał "nic").

    pzdr, Gotfryd