  • Data: 2005-01-06 23:09:59
    Temat: Re: Vat na internet
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 6 Jan 2005, Paweł Furman wrote:

    > + jas napisał(a):
    > + > Nie wiem czy masz na myśli nową ustawę w myśl której można będzie odliczyć
    > + > od DOCHODU 760zł tu będzie 19%z tej kwoty którą zapłacisz w ciągu roku ale
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    > + > nie więcej niż 760 za cały rok
    > +
    > + Tak o tejj ustawie, ale dlaczego 19% bo niezalapałem skąd tyle ci wyszło?

    ...bo podatek dochodowy płacony przez *większość* podatników wynosi
    19%. A ty *nie* "odliczysz VATu" !!
    *W zamian* :> za dołożenie 22% VAT ustawodawca pozwala odliczyć *cały
    wydatek* (na internet) - ale *od podstawy* (czyli "zarobionych pieniędzy
    od których płaci się podatek"). Czyli *nie zapłacisz* 19% podatku
    odliczonych *od zarobku* !

    > + > nalicza twój dostawca tejże usługi i nabyłeś takie prawo. Piszesz że 22% i
    > + > to jest VAT - nie możesz odliczyć wszystkiego tylko sam VAT czyli tak jak
    > + > pisałeś tylko 11zł miesięcznie
    > +
    > + Acha czyli tak jak pisałem pierwsza wersja zbyt piękna.
    > + Czyli przy przyszłorocznym PITcie będzie mozna odliczyć vat*12miesięcy ale
    > + nie więcej niż 760.

    Tyle że nie "VAT*12 miesięcy" :) ale *cała kwota* (zapłacona) razy 12
    miesięcy.
    Wychodzi max. 63,33 zł na miesiąc :), *W TYM* 51,91 zł kwoty netto
    plus 11,42 zł VAT :], samego odliczenia *jeśli płacisz podatek 19%*
    wyjdzie "efektywnie" 12,03 zł !
    (100% ceny netto + 22% VAT)*19%
    stawka VAT ^^
    kwota obniżenia stawka podatku *dochodowego*

    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)