  • Data: 2005-01-07 10:09:44
    Temat: Re: Vat na internet
    Od: Paweł Furman <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...bo podatek dochodowy płacony przez *większość* podatników wynosi
    > 19%.

    A, no fakt :)

    > A ty *nie* "odliczysz VATu" !!
    > *W zamian* :> za dołożenie 22% VAT ustawodawca pozwala odliczyć *cały
    > wydatek* (na internet) - ale *od podstawy* (czyli "zarobionych pieniędzy
    > od których płaci się podatek"). Czyli *nie zapłacisz* 19% podatku
    > odliczonych *od zarobku* !

    Aaa, załapałem. Lajkonik jestem straszny w tychsprawach ale po którymś
    razie przeczytanaia chyba do mnie dotarło :)
    Czyli to max 760 mogę odliczyć od wszystkich zarobionych pieniędzy, a
    potem z tego liczę podatek (to 19%).
    Wiem technicznie to odliczam osobno 19% od 760max, ale wychodzi na to
    samo tak? Czy coś pokręciłem.

    > Tyle że nie "VAT*12 miesięcy" :) ale *cała kwota* (zapłacona) razy 12
    > miesięcy.
    > Wychodzi max. 63,33 zł na miesiąc :), *W TYM* 51,91 zł kwoty netto
    > plus 11,42 zł VAT :], samego odliczenia *jeśli płacisz podatek 19%*
    > wyjdzie "efektywnie" 12,03 zł !
    > (100% ceny netto + 22% VAT)*19%
    > stawka VAT ^^
    > \---------------------/ ||
    > kwota obniżenia stawka podatku *dochodowego*
    >
    > :)

    Czyli tak łopatologicznie to będzie:
    (cała_moja_zarobiona_kasa * 19%)-(cała_kasa_wydana_na_internet [max 760]
    * 19%) = podatek
    Pokręciłem coś czy dobrze zrozumiałem.

    Paweł

    --
    "Nic na świecie nie jest tak sprawiedliwie rozdzielone jak rozum:
    każdy uważa, że ma go dosyć."- Jakub Tati