    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT z biletu miesięcznego
    Date: Fri, 20 Jun 2003 09:32:19 +0200

    On Fri, 20 Jun 2003, ela wrote:

    >+ jeżeli chcesz wystawiać rachunki dla byłego pracodawcy musisz
    >+ prowadzić KP i R

    Elu, ja ze standardowym podaniem o odpowiadanie "pod"...
    Ad rem:

    >+ USTAWA
    >+ z dnia 20 listopada 1998 r.
    >+ o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych
    >+ przez osoby fizyczne.
    >+
    >+ (Dz. U. z dnia 27 listopada 1998 r.)
    >+
    >+ Art. 8. 1. (13) Przepisów rozdziału 2 nie stosuje się do podatników:

    To dotyczy zdaje się ryczałtu ewidencjonowanego, zgoda ?
    [...]
    >+ Użytkownik "Grzesiek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > Jestem ryczałtowcem i VAT-owcem.

    A to nie wyklucza karty podatkowej.
    Oczywiście na 99,98% masz rację :), ale mi ktoś kiedyś
    też wytykał ten drobiazg :)
    Z zastrzeżeniem, że potrancjalny "kartowicz" musi jeszcze prowadzić
    taką działalność że wolno mu wystawiać f-ry firmom (nie na wszystkie
    rodzaje wolno).
    A Grzesiek... pewnie jest jak go podejrzewasz na "ewidencjonowanym"
    i *być może* prosi się o kłopoty a być może nie - przypomnę:

    >+ > Otóż zmieniłem niedawno pracę

    ...znaczy być może wystawia f-ry szwagrowi byłego pracodawcy... :)

    Niemniej - użył określenia "praca" i do dziś się nie wytłumaczył :]

    pozdrowienia, Gotfryd