  • Data: 2003-06-21 22:21:46
    Temat: Re: Odp: VAT z biletu miesięcznego
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 21 Jun 2003, Grzesiek wrote:
    [...]
    >+ A moje pytanie o VAT z biletu miesięcznego wzięło się z opisanego wyżej
    >+ przypadku z komórką. Chciałbym i ten VAT rozliczać. Jest go wprawdzie
    >+ niewiele, ok. 10 zł niesięcznie, ale skoro można zaoszczędzić, to czemu nie?
    [...]
    >+ No więc jak to jest? Można rozliczać, czy nie? Moim zdaniem nie ma
    >+ przeciwwskazań, ale wolę się upewnić.

    Zastanów sie od jakich "papierów" możesz odliczać VAT.
    Wyłącznie od faktur, prawda ?
    No to sprawdziłem w końcu że odpada zupełnie :] (bez
    względu na odległość, co ma znaczenie przy biletach
    jednorazowych), bo minister napisał "jednorazowe":
    ++++
    § 45. Fakturami mogš być również:

    1) bilety jednorazowe, wydawane przez podatników uprawnionych do
    œwiadczenia usług polegajšcych na przewozie osób: kolejami
    normalnotorowymi, taborem samochodowym, statkami pełnomorskimi, œrodkami
    transportu żeglugi œródlšdowej i przybrzeżnej,
    promami, samolotami i œmigłowcami, jeżeli zawierajš następujšce dane:

    a) nazwę i numer identyfikacji podatkowej sprzedawcy,

    b) numer i datę wystawienia biletu,

    c) odległoœć taryfowš nie mniejszš niż 50 km,

    d) kwotę należnoœci wraz z podatkiem,

    e) kwotę podatku,
    ----
    [przepraszam za kodowanie]

    To powyżej z rozp. min. fin. z 22.III.2002r :)

    Pozdrowienia, Gotfryd