  • Data: 2007-07-11 21:30:57
    Temat: Re: VAT w transakcjach wewnątrzunijnych
    Od: Marek z Brzozowa <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hmm, i mówisz że nie wiesz co to wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów :) ?
    > Ja się na tym nie znam na tyle dobrze żeby omawiać, natomiast google
    > podpowiada parę linków, np.:
    >
    > http://www.vat.pl/pages/i/773.php
    > http://www.vat.pl/pages/i/1090.php
    > http://www.vat.pl/pages/i/1086.php
    >
    > Kiedys zachacmęciłem z US jakąś książeczke "Transakcje unijne w
    > przykładach" czy jakoś
    > tak - kilkadziesiąt różnych sytucjai wraz z odpowiedziam + podstawy prawne.
    > Jak na razie jedyne użyteczne cuś, co wytargałem z US.

    Ech ... :|.
    Problem polega na tym, że nie mam wykształcenia ekonomicznego, ani
    żadnego pokrewnego. Jestem jedynie malutkim konsultancikiem przy
    wykonywaniu analiz. Mam wrażenie, że ten kto wykonuje analizy też nie do
    końca wie jak się rozlicza tego typu zakupy (na terenie UE) i później
    sprzedaż na terenie Polski, bo wychodzi mu, że korzystniej jest kupić
    coś w Polsce, nawet jeśli jest to kupno po znacznie wyższej cenie, niż
    kupić taniej za granicą, ale wewnątrz UE. Podobno wynika to z powodów
    podatkowych (jak zrozumiałem konkretnie z powodu sposobu nalicznia
    VAT-u). Wydaje mi się to nielogiczne, bo wspólny rynek przecież po to
    powstał, aby zapobiec tego typu problemom (jak wielokrotne oVATowanie,
    itp). Dlatego chciałem poznać sposób nalicznia tego podatku, aby
    wiedzieć co gość do mnie mówi, i jeśli on coś źle zrozumiał, to
    wprowadzić korekty do analiz.

    Fajnie, że podałeś mi linki, ale ma skromna wiedza ekonomiczna powoduje,
    że aby zrozumieć problem, musiał bym poświęcić pewnie z tydzień czasu,
    dlatego prosiłem o jakiś prosty przykład na liczbach, który być może
    pomógł by mi zrozumieć mechanizm nalicznia VAT-u w tego typu transakcjach.

    Więc prośba o pomoc jest wciąż aktualna.

    Dzięki

    Marek