  • Data: 2010-12-28 09:18:17
    Temat: Re: VAT od telefonów
    Od: "Jagna W." <w...@a...eu> szukaj wiadomości tego autora

    news:4d11ec25$0$2496$65785112@news.neostrada.pl...
    > Mam taka zagwozdkę.
    >
    > Są spółki powiązane A i B.
    > Społka A korzysta z centrali spółki B.
    > Społka B co miesiąc refakturuje koszty połączeń na spółkę A.
    > Termin płatności przypada zawsze w następnym miesiącu - VAT spółka A
    > odlicza wg. terminu płatności.
    >
    > Wszystko ładnie działa.
    >
    > Aż spółka A zaczyna zalegać z zapłatą spółce B.
    > B nie upomina się bardzo (podmioty powiązane) i zarząd wymyśla, żeby
    > spółki się dogadały i terminy płatności zaległych faktur zostały
    > przedłużone do marca 2011. Cel jest pokrętny - Spóka B potrzebuje jak
> [...]

    Dla mnie wariant drugi jest jak najbardziej logiczny i w ogóle do głowy nie
    przyszłoby mi inne rozwiązanie.
    Nie bardzo bowiem rozumiem, co ma
    a/ możliwość odliczenia przez spółkę B VATu z tytułu faktury od operatora
    telekomunikacyjnego do:
    b/ przesunięcia terminu płatności refaktury wystawianej przez spółkę B do
    spółki A?
    A tym samym po kija robić korektę VATu? Przecież to nie jest w żaden sposób
    ze sobą powiązane.
    Czym prawnicy spółki argumentują konieczność korekty VAT przez B i
    przeniesienie odliczenia na nowy miesiąc?

    Pozdrawiam
    JW