  • Data: 2005-01-06 13:35:12
    Temat: Re: VAT od sam.os.
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 1/6/2005 2:05 PM, Użytkownik bo napisał:

    > Nasi ustawodawcu to ladnie potrafia na mieszac.....
    > czyli sprzeajac ST ktoremu przyslugiwalo odliczenie
    > np w maju po roku uzytkowania mam dokonac korekty wg ubieglorocznej
    > "struktury" za 4/5 okresu, w deklaracji za maj, a wg tej samej struktury
    > za 1/5 w deklaracji za styczen...
    > chyba ze sprzeaz niepodlega opodatkowaniu i wtedy
    > "korekta -zwrot" 4/5 odliczonego VAT tak ?

    Zasadniczo tak. Jednak muszę sprostować swoje wcześniejsze wypowiedzi -
    w momencie sprzedaży bierze się pod uwagę proporcję wg której rozliczało
    się VAT w momencie zakupu a nie bieżącą. Co zresztą jest logiczne jeżeli
    przyjrzymy się technice dokonywania korekty, która polega na wyliczeniu
    różnicy między 1/5 podatku naliczonego z faktury razy proporcja bieżąca
    a 1/5 podatku naliczonego z faktury razy proporcja w momencie zakupu.
    Jeżeli jest plus to zyskujemy VAT naliczony jeżeli minus to tracimy.
    Kiedy sprzedaż ST jest opodatkowana to proporcja bieżąca *tylko dla
    danej sprzedaży* wynosi 100% kiedy zwolniona 0%.

> [...]
    > samochodowych o dopuszczalnej ładowności [...]
    > - kwotę podatku naliczonego stanowi 50 % kwoty podatku określonej w fakturze
    > lub kwoty podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów
    > lub kwoty podatku należnego od dostawy towarów, dla której podatnikiem jest
    > ich nabywca - nie więcej jednak niż 5.000 zł
    >

    > czyli wychodzi mio, ze zakup samochodu nie spelnia warunku z art 43.1 pkt 2
    >
    > bo mozna (w ramach proporcji) CALY NALICZONY odliczyc.. a ze "nalizcony"
    > jest mniejszyniz kwota na fakturze
    > toprzeciez nic nie znaczacy szczegol....

    Zwolnienie samochodów osobowych jest w rozporządzeniu Dz.U.2004.97.970

    --
    gefragt