  • Data: 2005-01-06 13:05:12
    Temat: Re: VAT od sam.os.
    Od: bo <a...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    du hast mich gefragt wrote:

    > Czytam, a z tego czytania mi wychodzi, że łączysz "istnienie proporcji a
    > w szczególności jej zmiany w poszczególnych latach" z "obowiązkiem
    > korygowania podatku naliczonego od ST, w szczególności ST
    > sprzedawanych". Pierwsze nie wynika z drugiego ani drugie z pierwszego a
    > jedynie w szczególnych przypadkach (co z tego, że jest to chyba
    > przypadek typowy) "proporcja" jest uwzględniana przy "korygowaniu VAT
    > naliczonego od sprzedawanego ST"

    > No i o tym pisałem. Zapoznaj się z art. 91 w szczególności ust. 2, 4-7,
    > a w szczególnej szczególności z ust. 6.

    Nasi ustawodawcu to ladnie potrafia na mieszac.....
    czyli sprzeajac ST ktoremu przyslugiwalo odliczenie
    np w maju po roku uzytkowania mam dokonac korekty wg ubieglorocznej
    "struktury" za 4/5 okresu, w deklaracji za maj, a wg tej samej struktury
    za 1/5 w deklaracji za styczen...
    chyba ze sprzeaz niepodlega opodatkowaniu i wtedy
    "korekta -zwrot" 4/5 odliczonego VAT tak ?

    tylko ze
    art 43.1 zwalnia sie[...]

    2) dostawę towarów używanych, z zastrzeżeniem pkt 10, pod warunkiem że w
    stosunku do tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo
    do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego;
    zwolnienie dotyczy również używanych budynków i budowli lub ich części,
    będących przedmiotem umowy najmu, dzierżawy lub innych umów o podobnym
    charakterze;

    oraz

    Art. 86. 1. W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do
    wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15,
    przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku
    naliczonego...[...]
    3. W przypadku nabycia samochodów osobowych oraz innych pojazdów
    samochodowych o dopuszczalnej ładowności [...]
    - kwotę podatku naliczonego stanowi 50 % kwoty podatku określonej w fakturze
    lub kwoty podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów
    lub kwoty podatku należnego od dostawy towarów, dla której podatnikiem jest
    ich nabywca - nie więcej jednak niż 5.000 zł

    czyli wychodzi mio, ze zakup samochodu nie spelnia warunku z art 43.1 pkt 2

    bo mozna (w ramach proporcji) CALY NALICZONY odliczyc.. a ze "nalizcony"
    jest mniejszyniz kwota na fakturze
    toprzeciez nic nie znaczacy szczegol....

    Dobrze mysle ?

    Boguslaw