  • Data: 2005-01-06 14:28:36
    Temat: Re: VAT od sam.os.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 6 Jan 2005, bo wrote:
    [...]
    >+ Juz calkiem zglupialemmm.
    >+ Najpierw piszesz ze sprzedarz ST nie "wchodzi"

    ...do "ogólnej proporcji sprzedaży".
    Nie wlicza się jej.
    Ale *odlicza się* VAT od ST na DWA sposoby:
    - osobno każdą 1/5 VATu naliczonego przy zakupie w każdym roku
    *używania* - i tę część liczy się wg "ogólnej proporcji sprzedaży"
    która NIE uwzględnia sprzedaży ST
    - osobno te X/5 VATu który *nie* został odliczony wyżej rozlicza
    się "na rok momentu sprzedaży" *bez* uwzględnienia "proporcji
    ogólnej" - a jedynie biorąc pod uwagę sposób opodatkowania
    sprzedaży *tego* ST.

    >+ a teraz... cllkiemzle ze mna..

    E tam.

    >+ A przy okazji..
    >+ zcytajac ustawe zauwazyelm, ze ustawodawca nazwal zakup
    >+ samochodu jaki by nie byl zakupemopodatkowanym ktoremu PRZYSLUGUJE
    >+ odliczenie VAT i tona ogol dla tanszych samochodow
    >+ "calosci podatku naliczonego"

    Zgadza się.

    >+ Bo uznal, ze "podatek nalizcony" to polowa tego, co na fakturze....

    Zgadza się.
    I *tę część* którą miałeś prawo odliczyć :) rozliczasz na zasadach
    obowiązujących *wszystkie* ST. Czyli to co przypada "na okres
    używania" - wg proporcji ogólnej, to co przypada na sprzedaż
    - wg sprzedaży zwolnionej. Pamiętając że "w danym roku" każda
    z tych częsci jest *korektą "zaliczki"* pobranej w momencie
    zakupu ! (gdzie słowo "zaliczka" nie występuje w ustawie, a jest
    zaprezentowane w drugim przybliżeniu działania "nowego VAT" :))

    Dlatego że to jest "część" - to we wzorkach zapodawanych na samym
    początku jawnie zapisywałem lamańce w stylu:
    60% * 3/5 * 1/2 * 22% * 50 kzł

    proporcja część okresu udział stawka podstawa
    5-letniego w odliczeniu
    (owa "część podatku")
    "osochoci" ?? :)

    --