    From: "my way" <no way@no way.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT od e-booka, informacje o e-biznesie
    Date: Thu, 21 Apr 2005 12:17:14 +0200

    Użytkownik "Piotr Maj" <a...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:d47s5l$h1i$1@news.telbank.pl...

> [...]
    > śmierternika... Jak już skakam przez 10 artykuł czytając "przez to i to
    > w rozumieniu art.10 należy uważać to i to, ale nie to co w art. 10 1-23
    > z wyłączniem pkt. 3... itp, itp" to jak już dochodzę do końca tego
    > łamańca to już nie pamiętam, co było na początku... ;-)

    > senk ju za wyjaśnienie i cytat!

    > Hm. A tu już mam dysonans poznawczy. :-) Byłem wczoraj w urzędzie
    > skarbowym i zapytałem pani w okienku jak to jest ze sprzedażą programów
    > za granicę. Ona na to, że taka sprzedaż jest traktowana jako eksport
    > usługi do krajów trzecich, albo eksport usługi wewnątrz wspólnoty i jest

    pani w us tez nie lubi ustawy chyba :)))
    bo pojęcia exportu usług nie ma już w nowej ustawie a sprzedaż licencji nie
    podlega w Polsce vat gdy:
    - sprzedaż dla wszystkich odbiorców poza ue
    - sprzedaż dla podatników vat w ue, ale spoza Polski

    dla pozostałych - podlega w Polsce

    Ty mówisz bez VATu, więc pewnie by trzeba
    > zupełnie inną fakturę wystawić. Zgadza się?

    jeśli nie podlega - fakturę zwykłą, ale bez kwoty vat i z adnotacją, że
    podatek rozliczy nabywca usługi. w przypadku nabywców - podatników vat z ue,
    musisz na fakturze umieścićjego numer vat.
    tej faktury nie wykazujesz w deklaracji vat

    jeśli podlega - zwykła faktura

    > nie wiem co oznacza "wKF:",ale jeśli mógłbyś napisać na ten temat coś
    > więcej, albo chociaż wskazać na konkretny przepis w ustawie czy jakimś
    > rozporządzeniu?

    art. 27 ust. 3 i 4 o miejscu świadzcenia usług
    o fakturach - nie pamiętam

    pozdrawiam