    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT od e-booka, informacje o e-biznesie
    Date: Thu, 21 Apr 2005 10:13:27 +0200

    On Thu, 21 Apr 2005, Piotr Maj wrote:

    > + Jaką stawką VAT obciążona będzie taka transakcja w Polsce
    [...]
    > + Problem właściwie jest taki, że nie bardzo wiem czy e-book (plik pdf) to
    > + książka w rozumieniu przepisów prawa, czy jakiś inny towar?

    A weź ty...w garść ustawę o VAT :)
    Żaden towar.
    *Usługa* !
    To co de facto sprzedajesz to "prawo" albo "wartość niematerialna",
    sam plik jest 'nośnikiem' tej wartości i niejako 'dodatkiem'.
    Zgadza się ?
    No to czytamy:
    +++
    Art. 8. 1. Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1,
    rozumie się każde świadczenie [...] które nie stanowi dostawy towarów w
    rozumieniu art. 7, w tym również:
    1) przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu
    na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
    ---

    > + Dodatkowo z ciekawości już bardziej, bo to już nie mój problem ;) :
    > +
    > + - jak płacony jest VAT przez odbiorcę zagranicznego, np. z Niemiec
    > + jeśli dostał ode mnie faturę za licencję z zerową stawką VAT?

    wKF: nie zerową. "bez VATu" - a to *formalnie* nie to samo :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)