    From: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [VAT-NIP UE] Bede narzekal...
    Date: Fri, 22 Oct 2004 13:59:03 +0200

    On 10/22/2004 11:49 AM, Łukasz Góralczyk wrote:

    [...]
    > Tylko, ze wtedy aktualne jest moje pytanie o stopien istotnosci NIP w
    > Europie i ewentualne przepisy.
    >
    > W Polsce nawet jezeli odprowadze podatek, a pomyle ten p[cenzura]y numerek
    > (czy tez raczej sam prefiks), to jest zle - przepis jest nieublagany.
    > Tam widac jest inaczej - w ogole luz jakis taki nie do pomyslenia w
    > Polsce...

    W moim przypadku nr VAT UE podają bez upominania Anglicy, Holendzry,
    Francuzi i Niemcy; Najwieksi bałaganiarze to Holendrzy, to tak na
    marginesie.
    O mój nr pytali sie sami, najbardziej akuratni byli pod tym względem
    Francuzi, ale chyba oni wymyslili tego "wata" więc mają powody, by czuć
    się jak straznik czystości obyczajów podatnicznych.

    "Tam" luz zależy od tego, czy nie masz nic za uszami - jak nie masz , to
    nie ma co się obawiać; u nas luz zależy od koneksjii "społecznej
    szkodliwości".
    Znam takiego, co ma pełny luz, tj. zaksiegował zakup importowy na
    proformę, potem to sprzedał, zaniżył podatek graniczny, a o oryginał
    faktury na "prawdziwą kwotę" upomniał się u domniemanego dostawcy po
    prawie roku (towar dostał w wykniku deliktu karnego, nie sam go
    zamawiał, więc dostawca nawet go nie zna) - więc o ten oryginał upomniał
    się po dwukrotnym przesłuchaniu w prokuraturze i monicie ze strony
    prokuratora.

    I co? Póki co - nic, pełen luzik.

    Pzdr: Catbert