  • Data: 2004-10-25 23:11:39
    Temat: Re: [VAT-NIP UE] Bede narzekal...
    Od: "mcgregor" <gzaczynski(n.o.s.p.a.m)@yahoo.com> szukaj wiadomości tego autora

    Odnosnie podstaw prawnych, o ktore pytal Mx My, to przytoczyl je Gotfryd w
    swoich rozwazaniach ponizej.

    ortezjan.zabrze.pl...

    > [...]
    > [...]
    UE

    > Pięknie. Tylko problem jest W CZYM INNYM.
    > Dyrektywy POZWALAJĄ wymagać NIP-UE. Przynajmniej w przypadku *o którym
    > mowa*, tj. jeśłi podatnik CHCE odliczyć VAT :]
    > Natomiast dyrektywy zdaje się NIE ZMUSZAJĄ do wymagania NIP-UE.
    > Nie jest wykluczone że Anglik NIE MUSI *u siebie* stosować takich
    > formalności: co z tego skoro MY musimy ?
    Musimy? Czy jest jakis przepis mowiacy, ze przy wewnatrzwspolnotowym
    nabyciu uslugi (co mam na mysli),
    na fatkurze wystawionej przez dostawce z kraju UE musi byc jego NIP-UE.
    Generalnie musi byc jego NIP (dokladnie numer
    VAT w jego kraju), a gdzie jest napisane ze musi byc UE?

    > Och, zobowiązany to nie jest nikt. W szczególności jak chce dwa razy
    > VAT zapłacić ;> *za towar* !
    Przy towarze mozliwe, przy uslugach (przynajmnie niektorych) jest inaczej
    NIP UE nie jesto potrzebny.

    > ...kategorii "kula w płot" ;) ?

    > Owszem. Ale to dlatego że NIE nalicza się VAT po stronie dostawcy usługi
    > (o czym piszesz niżej). A przy dostawie *towarów* się NALICZA.
    Ja caly czas mowie o uslugach (i to jeszcze nie wszystkie sie pod to
    kwalifikuja)

    > Ano. Toż nie pisz 0% mimo że to *jest* *efektywnie* 0%. Ale tak się
    > *NIE nazywa*. Owo "nienazwanie 0%" pociąga za sobą pewne skutki :]
    Przeciez napisalem: "strictly there is no VAT"

    > Poza tym - miejscem świadczenia podlegającego opodatkowaniu nie jest
    > Polska co już zupełnie wyklucza przykład z rozważań nad *polskimi*
    > regulacjami (które w zakresie uznania że to NIE Polska wtyka nos do
    > prawa ściągnięcia VAT :) są zgodne.
    > IMO... !
    Wcale nie wyklucza. Prowadzacy taka dzialanosc jest przeciez podatnikiem VAT
    i podlega
    caly czas ustawie o VAT. Moze np. odliczac VAT od zakupow krajowych.
    Niestety aby odliczyc VAT od zakupow zagranicznych musi juz posiadac NIP-UE.

    > ...no i tyle. Koniec rozważań bo polskiego VATu płacić *nie trzeba*.
    > A przy towarze ubaw jest taki że "nie mając NIP-UE kontrahenta
    > trzeba zapłacić polski VAT". Tylko tyle :]
    dokladnie.

    > You have probably trouble with the art.5.1.6 of Polish "ustawa
    > o VAT". Really, the point doesn't exists :> and THAT makes the
    > "little difference betwen 'towar' and 'usługa'" :]
    >
    > +++ nieistniejący punkt ustępu 1 art. 5 ustawy o VAT: ++
    > 6) wewnątrzwspólnotowe świadczenie usług poza terytorium kraju
    > -- koniec --
    >
    > W związku z powyższym domniemany :] art.5.1.6 NIE podlega pod VAT.
    > Oczywiście wskutek regulacji art. 27 tejże ustawy.
    > No to żaden euro-NIP nie jest potrzebny...
    > Mimo że daje uprawnienie do odliczania... art. 86.8. oczywiście.
> [...]
    to jest odpowiedz na poprzednie pytanie odnosnie podstaw prawnych.
    pozdrawiam
    mcgregor