  • Data: 2004-11-02 12:33:53
    Temat: Re: [VAT-NIP UE] Bede narzekal...
    Od: MxMy <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    mcgregor wrote:

    > Nic takiego nie napisalem. Nieprawda jest ze firmy uslugowe nie dostaja
    > NIP-UE.
    > Nie dostanie go tylko firma, ktora tylko i wylacznie swiadczy uslugi za
    > granica i miejscem swiadczenia uslugi jest zagranica (w obrebie UE), nie
    > nabywa zadnych wewnatrzwspolnotowych uslug, nie nabywa i nie sprzedaje do
    > UE - jedynie tylko swiadczy uslugi.
    > Jezeli chodzi o wewnatrzwspolnotowe nabycie uslugi, nabycie towarow lub
    > dostawe towarow, w tym przypadku NIP-UE jest jak najbardziej obowiazki.
    > Polecam ustawe o VAT.

    Ustawa to jedno, a moj post to drugie. Zastosowalem po prostu
    skrot myslowy. Byc moze nieco zbyt duzy bo chodzilo mi wylacznie o firmy
    swiadczace uslugi, dla ktorych miejscem swiadczenia jest zagranica - cala
    reszta jest w miare oczywista.
    W zasadzie to wlasciwe pytanie powinno brzmiec - czy istnieje jakikolwiek
    przepis unijny, ktory wyraznie stalby na przeszkodzie nadawaniu tymze firmom
    euronipu?
    Albo inaczej - co w dyrektywach konkretnie przeszkadza by taki euronip
    nadawac wszystkim chetnym, ktorzy sie po niego zglosza - bez cudowania z
    zakresami dzialanosci?

    > Ja tez sie nie spotkalem.

    no wlasnie... Przyznam, ze mnie to troche dziwi bo chyba musi byc jakas
    konkretniejsza podstawa prawna tego wszystkiego na szczeblu europejskim

    mxmy