    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Upomnienie - próba wyłudzenia ?
    Date: Thu, 01 Jun 2006 13:59:52 +0200

    Oleg napisał(a):
    > Dnia 5 kwietnia pewien podatnik złożył PIT-37 i oczekiwał zwrotu
    > nadpłaconego podatku za 2005 w wys. 237 zł. Wnet zorientował się, że
    > popełnił błąd w rozliczeniu i złożył 7kwietnia stosowne sprostowanie
    > oczekując zwrotu w wys. 201 zł. Ani jednego, ani drugiego zwrotu, ani żadnej
    > decyzji, ani żadnej informacji z US dotychczas nie otrzymał.
    >
    > Dzisiaj przyszło listem poleconym za potwierdzeniem odbioru UPOMNIENIE z
    > 29.5.2006. Naczelnik US wzywa na podst. art. 15 par. 1 ustawy z dnia 17
    > czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2002r.
> [...]

    Nie oglądać się tylko natychmiast wyjaśniać.
    Pierwsze - dzwonić do osoby która pod wezwaniem sie podpisała.
    Pewnie powie że on tak ma w systemie.
    Odeśle do rachunkowości podatkowej. Tam rozliczają nasze wpłaty i będą
    wiedzieli co się z naszymi pieniędzmi stało.
    Na 99% da sie sprawę wyjaśnić przez telefon. Nie mówię że załatwić ale
    będziesz wiedział na czym stoisz.
    I lepiej tego nie odkładać.

    A przede wszystkim - sprawdź czy nie było wpływu na konto.
    Mój klient przeoczył ostatnio ponad 2tys zwrotu podatku więc wszystko
    jest możliwe ;)

    Nie krzyczałabym raczej o próbie wyłudzenia. Urząd Skarbowy to zbyt
    poważna instytucja żeby sciągać pieniądze na które nie ma "kwitu".
    Zresztą jak ktoś próbował kiedyś dostać zaświadczenie o niezaleganiu
    mając sporą niewyjaśniona nadpłatę to wie. Za mało źle - za dużo jeszcze
    gorzej ;)

    Ja by stawiała na jakis nieszczęśliwy zbieg okoliczności.
    Nie mówię że US bez winy, czasami potrafią mieć bałagan, ale trzeba
    sprawę wyjaśnić u źródła, dywagowanie nic nie da.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813