    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowy dla udziałowca KUP czy nie
    Date: Fri, 19 Apr 2002 01:41:58 +0200

    On 18 Apr 2002, KaMeL wrote:

    >+ Witaj !
    >+
    >+ Temat był już pewnie wałkowany ale pozwolę sobie zadać go ponownie.
    >+
    >+ Z poniższych zapisów wynika, że umowy wypłacone dla udziałowca nie

    BTW: jakbyś w przyszłości rzucał linkami... ;) (jakbym przypadkiem
    wczoraj nie przeczytał, to bym nie skojarzył :))

    >+ stanowią KUP. Ale czy "wynagrodzenia wypłacane z tytułu pełnionych
    >+ funkcji" (Art.16 pkt 38a ustawy o PDOP), które stanowią KUP obejmują
    >+ umowę o zarząd (jest ona jakby umową zlecenia) ?
    >+
    >+ Czy ma znaczenie że w spółce jest tylko jeden udziałowiec ?

    O ile dobrze zrozumiałem "myśl przewodnią" NSA - to właśnie
    *to* (jednoosobowość) jest krytyczna; w 1. osobowej spółce
    zawierasz umowę "sam ze sobą", więc...
    Dość ciekawy (dla ciebie negatywnie... :() komentarz jest
    w wyroku dot. UoP (um.o pracę :)):
    http://www.nettax.pl/serwis/nowosci/020402_1.htm

    Jest tam mianowicie kawałek (wybaczcie błędy kodowania):
    ++++
    Z pierwszej częœci tego przepisu wynika więc, że nie sš kosztami uzyskania
    przychodu wszelkie wydatki m. in. na rzecz udziałowców nie będšcych
    równoczeœnie
    pracownikami spółki. Tak więc do kosztów można zaliczyć tylko wydatki na
    rzecz udziałowców (akcjonariuszy) zwišzane z pozostawaniem ich ze spółkš w
    stosunku pracy.
    ----

    ...a jednocześnie wywód, że UoP nie da się *skutecznie* zawrzeć
    w firmie jednoosobowej - co zrównuje ją pod tym względem z DG
    osoby fizycznej ("praca właściciela nie jest KUP"), poniekąd
    logicznie.

    Pozdrowienia, Gotfryd