  • Data: 2003-11-04 23:52:17
    Temat: Re: Umowy cywilno-prawne z osobami fizycznymi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 5 Nov 2003, zapraszam.pl wrote:
    [...]
    >+ Nie sądziłem, że ważny jest rodzaj usługi...

    Zajrzałeś do załącznika do rozporządzenia ?
    Z tego co opisujesz - może da się załapać na "więcej niż
    70% dochodu z" [czegoś tam] ? Jest taki zapis w załączniku...

    [...]
    >+ kredytami dla osób fizycznych (SKOK). Tu też wystawia fakturę dla
    >+ zleceniodawcy (prowizja) i jest to usługa związana z "inne formy udzielania
    >+ kredytów" (czy jakoś tak) - zwolniona z Vat.

    A nie "doradztwo" ?

    >+ Niezależnie od prowizji (od zleceniodawcy) występuje dodatkowo umowa
    >+ podpisywana każdorazowo z każdym klientem na poradę związaną z doborem
    >+ odpowiedniego kredytu, objaśnieniem etc. Za taką poradę klient wpłaca
    >+ odpowiednią kwotę nie na konto SKOK'u, ale wymienionego "agenta".

    Czy to jest "agent" czy agent w rozumieniu KC ?
    Agent jest przedsiębiorcą realizującym zlecenie w ramach umowy
    agencyjnej, zeznaję że nie mam koncepcji czy to pomoże - ale komuś
    czytającemu ta informacja moze być pomocna !

    >+ Jest to
    >+ jedyny przypadek w tej firmie, kiedy następuje sprzedaż dla osoby fizycznej,
    >+ zwykle nie prowadzącej działalności gospodarczej.
    >+ Ponieważ firma jest wielooddziałowa

    Hm... A oddziały są osobnymi podatnikami VAT ?
    Można o to wystąpić !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)