  • Data: 2003-11-04 23:23:55
    Temat: Re: Umowy cywilno-prawne z osobami fizycznymi
    Od: "zapraszam.pl" <m...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Vat - z
    > [...] przy tej ilości danych które podałeś zostało
    > grupowiczom do wyboru:
    > a. przepisać niemal wszystkie przypadki z rozporządzenia, bo
    > a nuż któryś ci pasuje ;)
    > b. skorzystać z wróżki
    > [...] Albo uznać że stać cię na pochwalenie się publicznie o jakie
    > to usługi chodzi ;>
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    Nie sądziłem, że ważny jest rodzaj usługi...
    Firma, która chce, abym jej zrobił program obsługi klienta, wykonuje głównie
    zlecenia dla firm - tzw. prace czystościowe ("sprzątactwo" biur). Za te
    usługi wystawia faktury Vat. Dodatkowo podpisała umowę agencyjną związaną z
    kredytami dla osób fizycznych (SKOK). Tu też wystawia fakturę dla
    zleceniodawcy (prowizja) i jest to usługa związana z "inne formy udzielania
    kredytów" (czy jakoś tak) - zwolniona z Vat.
    Niezależnie od prowizji (od zleceniodawcy) występuje dodatkowo umowa
    podpisywana każdorazowo z każdym klientem na poradę związaną z doborem
    odpowiedniego kredytu, objaśnieniem etc. Za taką poradę klient wpłaca
    odpowiednią kwotę nie na konto SKOK'u, ale wymienionego "agenta". Jest to
    jedyny przypadek w tej firmie, kiedy następuje sprzedaż dla osoby fizycznej,
    zwykle nie prowadzącej działalności gospodarczej.
    Ponieważ firma jest wielooddziałowa i ma sporo biur, zakładam, że w skali
    całej firmy nastąpi przekroczenie kwoty wymaganej do prowadzenia sprzedaży
    za pomocą kasy fiskalnej. Ale nie wiem, czy taki przypadek (każdorazowo
    spisana z klientem "imienna" umowa na poradę) koniecznie kwalifikuje
    sprzedaż "do kasy fiskalnej".
    Sprawa jest dla mnie o tyle istotna, że do kalkulacji ceny za program muszę
    założyć moduł obsługi drukarek fiskalnych albo nie muszę...(?)

    Marek