    From: "Marek" <brak@email_no_spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa zlecenie bez wynagrodzenia
    Date: Mon, 6 Jun 2011 11:57:24 +0200

    Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał

    > Nie musialby - do 200 jest ryczalt.
    > Ty bys musial po perrwsze odprowadzac ryczalt od takiej umowy
    >
    > Po drugie musisz zarejestrowac taka osobe w ZUSie do odpowiednich
    > ubezpieczen.

    Dziękuję za konkretne odpowiedzi.
    Chciałbym wkrótce sprzedać i serwisować kasy fiskalne, jednak abym mógł to
    robić autoryzację musi przejść conajmniej dwóch pracowników firmy.
    Jako, że moja firma jest jednoosobowa, dystrybutor podsunął mi pomysł na
    podstawie innych firm, aby zatrudnić kogoś na umowę-zlecenie.
    Mam kolegę, który chętnie by mi pomógł i to nieodpłatnie (ja pomagam mu w
    innej branży), choć generalnie może się tak zdarzyć, że przez rok nie
    musiałby wykonywac żadnej pracy, gdyż nie przewiduję wielkiego ruchu i
    wszystko ogarnąłbym sam.
    Dlatego szukam rozwiązania, w którym nie musiałbym opłacać żadnych składek
    bo po prostu mi się to nie opłaci.

    Pozdrawiam
    Marek