  • Data: 2011-06-06 15:30:30
    Temat: Re: Umowa zlecenie bez wynagrodzenia
    Od: "Marek" <brak@email_no_spam> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał

    > No to jak zarabia nie mniej niz najnizsza krajowa to placisz tylko
    > zdrowotne i generalnie "Wam" sie umowa za kase oplaci ;)
    > To groszowe sprawy - ale sie bardziej oplaci - i w razie czego mniej
    > zdecydowanie mniej to podejrzanie wyglada.
    > Po prostu Panstwo sie bardziej ucieszy z tych 157 zl za kolege niz ze 180
    > (lub 190 jesli masz "liniowke) od Ciebie :)

    Jeszcze raz dziękuję za konkretną pomoc, ale teraz nasunął mi się jeszcze
    inny pomysł. Niestety jestem zielony w tej kwestii, więc pytania mogą
    wydawać się dziwne.
    Powiedzmy, że zatrudniłbym siostrę (zarabia powyżej najniższej) na
    umowę-zlecenie za kwotę powiedzmy 1000 zł brutto miesięcznie.
    Rzomumiem, że tą wypłatę mógłbym wciągac w koszty prowadzenia własnej
    działalności i płaciłbym zdrowotne za siostrę.
    Jak powinienem to rozliczać z ZUS a jakie obowiązki rozliczania przypadną
    siostrze ?

    Pozdrawiam
    Marek