    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o dzieło - dziwna sprawa z podatkiem:(
    Date: 9 Jul 2008 19:22:06 GMT

    witek w <news:g52pke$sv0$1@inews.gazeta.pl>:

    > poprawka.
    > formalnie rachunek wystawiaszs ty, czyli dla us, będzie "wywaliłeś".

    Ja tam sie na rachunkach za dzieło nie wyznaję, ale mam pytanie:

    który przepis obliguje wystawiającego rachunek do policzenia podatku, który
    ma wpłacić do US zamawiający dzieło?

    Warunki "współpracy" obie strony znają, o tu:
    <http://72.14.235.104/search?q=cache:HLZYksSkdZcJ:ww
    w.biol.uni.lodz.pl/index.php%3Foption%3Dcom_docman%2
    6task%3Ddoc_view%26gid%3D47%26Itemid%3D144+umowa+o+d
    zie%C5%82o+rachunek+przepisy&hl=en&ct=clnk&cd=2>
    taki szablon umowy i rachunku w jednym jest

    Reasumując: gdyby zastosowac powyższy szablon, to rachunek został wystawiony
    prawidłowo, tylko zamawiający wypłacił za dużo wykonawcy (jednocześnie nie
    wpłacił należnego podatku na konto US) i to on ma problemy z US i roszczenie
    o zwrot nadpłaconych pieniędzy od wykonawcy

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]