  • Data: 2006-05-09 11:39:30
    Temat: Re: Ulga w ZUS - wątpliwość
    Od: "Bartek P." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrne60toe.c14.joshua@pingwin.ani...

    > Czyli wnioski smutne: raz się wyda że wystawiłeś fakturę pracodawcy i ZUS
    > uznaje, że w ogóle nie miałeś prawa korzystać z ulgi w składkach - a tym
    > samym musisz zapłacić wszystkie zaległe składki razem z odsetkami.

    Nie bardzo się z tym zgodzę:
    Po pierwsze wykładnia tak sprowadza sie do absurdu w przypadku prowadzenia
    działalności gospodarczej - wszystkim można świadczyć usługi poza byłym
    pracodawca.

    Po drugie z uzasadnienie projektów zmian ustawy w tym zakresie - wynika ze
    wyjątek ten dotyczyłby tzw. "samozatrudnienia" i w związku z tym dość
    znacznego ominięcia płaconych składek a co z tym związane zmniejszenia
    kosztów.

    Po trzecie - z praktyki wiem, ze jeżeli w przypadku takiej działalności
    znajdzie się wystawiona faktura na byłego pracodawcę pośród innych
    wystawionych faktur przez taki podmiot - ZUS bada okoliczności i
    częstotliwości wystawienia faktury na rzecz byłego pracodawcy oraz
    stosunkową ich ilość do ogółu wystawionych FV.

    Bartłomiej P.