  • Data: 2011-05-28 06:49:46
    Temat: Re: Udzielenie licencji itp. = stawka 8%
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 25 May 2011, Pendrive wrote:

    > Witam!
    > Właśnie otrzymałem interpretacje indywidualną potwierdzającą fakt że przy
    > udzieleniu licencji na oprogramowanie (stworzone w całości przez
    > udzielającego licencję a więc posiadającego autorskie prawa osobiste
    > i majatkowe ) w ramach prowadzonej DG może byc stosowana stawka 8%.

    Tego należało oczekiwać.
    A tak z ciekawości: czy w ramach DG robisz jeszcze co innego i jak
    rozwikłujesz problem rodzielenia np. kosztów dla podatku *dochodowego*?
    Bo sprawa jest (a przynajmniej wygląda) prosto: jeśli przysługuje
    stawka obniżona VAT, to dla dochodowego to nie są przychody z DG
    ale z praw majątkowych, więc i koszty trzeba rozdzielić.
    A z kolei prawo do amortyzacji dane jest tylko dla DG (w rozumieniu
    podatku dochodowego) i wynajmu.

    pzdr, Gotfryd