  • Data: 2011-06-03 11:34:02
    Temat: Re: Udzielenie licencji itp. = stawka 8%
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tego należało oczekiwać.
    > A tak z ciekawości: czy w ramach DG robisz jeszcze co innego i jak
    > rozwikłujesz problem rodzielenia np. kosztów dla podatku *dochodowego*?
    > Bo sprawa jest (a przynajmniej wygląda) prosto: jeśli przysługuje
    > stawka obniżona VAT, to dla dochodowego to nie są przychody z DG
    > ale z praw majątkowych, więc i koszty trzeba rozdzielić.

    Interpretacje idą w innym kierunku-podobnie jak z wynajmem. Co prawda
    również uważam, że wolą ustawodawcy było prawo do rozgraniczenia
    przychodów, jednak główną rolę zaczyna odgrywać sposób uzyskiwania owych
    przychodów. Czyli jak definicja działalności gospodarczej znajduje
    zastosowanie, to przychody takie w pierwszej kolejności łapią się pod
    działalność gospodarczą. A ponieważ nie miałam okazji sprawdzać w
    praktyce, co by było gdyby (albo też raczej Ci uzyskujący takie
    przychody są na skali i zwykłej książce, do tego nie mają obowiązku
    opłacania składek, więc nie bardzo muszę się przejmować co będzie, jeśli
    urząd uzna, że to jednak działalność a nie prawa autorskie czy najem),
    wspominam tylko, że jednak nie musi się to sprawdzić w stronę praw
    autorskich. szczególnie, jak koszty działalności będą zerowe, a tu
    zastosuje się zryczałtowane 50%.

    g.