    From: "Marcin978" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Udokumentowanie dochodów
    Date: Mon, 23 Aug 2004 02:36:52 +0200

    > Mogę dlatego powyższy post.
    > Chciałbym wiedzieć czym ryzykuję podając prawdę tzn czy to że nie mam
    umowy
    > darowizny jest obarczone konsekwencjami-jakimi /odsetki,kara/?
    > Podobnie z zyskiem ze sprzedaży świadectw.

    wydaje mi sie ze tylko odesetki od niezaplaconego podatku od rzekomej
    darowizny

    ale, moga (i pewnie to zrobia) sprawdzic pochodzenie pieniedzy u darczyncy,
    dlatego rozloz to conajmniej na 2 darczyncow

    kwote 15 tys kazdy dorosly moze miec, nie wiem w ogole jak moga kwestionowac
    takie niskie kwoty
    kazdy zarabiajac np 1000 zl, odkladajac 500zl na miesiac po 6 latach moze
    miec 30 tys, wiec bardzo mnie to wnerwia, jak oni moga sie czepiac o takie
    kwoty, gorzej niz za komuny!

    ale powiedz im (sporzadz) pare umow od rodziny, albo nawet od znajomych na
    darowizny w kwotach wolnych od podatku

    to bylo ok, 4 tys pln od obcych w tamtych czasach
    i 9 tys od najblizszej rodziny (rodzice, dziadkowie, rodzenstwo)

    9 tys od mamy, 9 tys od taty, 9 tys od babci
    i 4 tys od wujka

    i jest nawet wiecej

    dodatkowo handelek swiadectwami nfi jakby im bylo malo, ale nie wiem czy to
    jest sposob potwierdzony
    ktos moglby to potwierdzic?