eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSzczególne procedury VAT-Import z poza EU dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków › Re: Szczególne procedury VAT-Import z poza EU dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków
    From: "Jacek" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Szczególne procedury VAT-Import z poza EU dzieł sztuki, przedmiotów
    kolekcjonerskich i antyków
    Date: Mon, 29 Oct 2007 19:36:28 +0100

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0710262359020.2736@athlon64...

    > To jest JEDEN podatek, od importu.
    > Płaci go importer, niezależnie czy "dla siebie" czy "na sprzedaż".

    Dziękuje Gotfryd za odpowiedź. Zaczynam doceniać prawników i doradców
    podatkowych, że potrafią sie poruszać w tej dżungli.
    Po dalszych moich studiach i pomocy innych okazuje się, że z tym 7% to bywa
    różnie i może to zależeć od rodzaju "okazu". Diabeł tkwi w szczegółach co
    uważa się za przedmiot kolekcjonerski. I tak np. dla okazów numizmatycznych:

    http://tinyurl.com/2hbjf9

    ***********
    (C) Zbiory i okazy numizmatyczne

    Są to medale i monety występujące jako kolekcje lub oddzielne egzemplarze; w
    tym drugim przypadku każda partia zawiera tylko kilka egzemplarzy jakiejś
    monety lub medalu i te klasyfikowane są w niniejszej pozycji tylko wtedy,
    gdy wyraźnie przeznaczone są do kolekcji.
    Pozycja ta nie obejmuje monet i medali nie traktowanych jako okazy
    kolekcjonerskie lub nie tworzących kolekcji numizmatycznej (np. dużych
    partii pojedynczej monety lub medalu); objęte one są na ogół działem 71,
    lecz wszelkie takie "monety" i "medale" sprasowane lub powyginane w taki
    sposób, że nadają się tylko do przetopienia itd. są prima facie
    klasyfikowane w pozycjach obejmujących złom i odpady metali.
    ************
    Czy jeśli zechce sprowadzić większą ilość identycznej monety to stawka 7%
    mnie nie obejmuje - cytat: "Pozycja ta nie obejmuje ...(np. dużych partii
    pojedynczej monety lub medalu)". Domyślać się tak jakby można, że chodzi
    tylko o okazy do własnej kolekcji cyt. "...gdy wyraźnie przeznaczone są do
    kolekcji."

    Ale juz przy innych przedmiotach z tej samej kategorii nie ma uwag podobnych
    do tych z monetami :
    **********
    (B) Kolekcje i przedmioty kolekcjonerskie o wartości historycznej,
    archeologicznej, paleontologicznej lub etnograficznej, na przykład:
    (1) artykuły stanowiące materialne pozostałości działalności ludzkiej
    przydatne w badaniach nad życiem w dawnych epokach, takie jak : mumie,
    sarkofagi, broń, przedmioty kultu religijnego, szaty, przedmioty, które
    należały do sławnych osób;
    **********

    czyli tutaj ewidentnie wychodzi, że jest 7% niezależnie od ilości i celu, bo
    nwet przecież w większości są to unikalne przedmioty, choć też mogą być
    bardzo podobne do siebie.

    Ale mniejsza już o te klasyfikacje. Teraz to mam już inne pytanie, które mi
    się w związku z tym nasuneło. Załózmy, że import odbył sie na firmę ze
    stawką 7% VAT o ile rzeczywiście to jest możliwe. Teraz firma chce to
    sprzedać i zdaje się w takiej sytuacji VAT teraz wynosi już 22%. W tej
    ustawie o VAt nic nie mówi się o stawce 7% przy obrocie na rynku wewnętrzym
    tymi przedmiotami (tylko jest mowa o imporcie) , więc rozumiem, że jest to
    właśnie 22%. Więc jak firma wystawi teraz fakturę dla klienta ? Częśc na 7%
    a część na 22% ? Tutaj stosowanie VAT- Marża raczej chyba nie ma sensu tak
    się domyślam.

    PS. Te wszyskie przepisy to jakaś paranoja !