eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSzczególne procedury VAT-Import z poza EU dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków › Re: Szczególne procedury VAT-Import z poza EU dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków
  • Data: 2007-10-26 22:03:02
    Temat: Re: Szczególne procedury VAT-Import z poza EU dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 26 Oct 2007, Jacek wrote:

    > Przyjrzałem sie dokładniej tej niejasnej ustawie o Vat art.120
    > http://www.vat.pl/att/przepisy/VAT_2005.pdf
    >
    > Art.120 ust.2 mówi krótko:
    >
    > ****
    > 2. Stawkę podatku 7% stosuje się do importu dzieł sztuki, przedmiotów
    > kolekcjonerskich oraz antyków.

    To jest JEDEN podatek, od importu.
    Płaci go importer, niezależnie czy "dla siebie" czy "na sprzedaż".

    > *****
    >
    > Natomiast art.120 ust.4

    A to jest DRUGA regulacja, dotycząca WYŁĄCZNIE odsprzedaży.

    > Więc jeśli dobrze rozumiem to jeśli kupię tylko dla siebie to zapłace od
    > razu 7%, ale jeśli kupi mi to ktoś inny - jakis handlarz, który wystąpił o
    > rozliczanie sie z marży i sprzeda mi z symboliczna marżą to praktycznie VAT
    > bedzie minimalny od tej marży i faktycznie moja cena będzie dużo niższa niz
    > ta pierwsza z 7% VAT.

    Nie.
    Mamy dwie "dostawy towaru", pierwszą jest import, drugą sprzedaż.

    > Czy może jest po prostu tak, ze z góry płace 7% VAT i potem przy sprzedaży
    > dorzucam jeszcze podatek z różnicy czyli marży ?

    Tak, rozumiem że tym razem występujesz w roli handlarza :)
    Jak widzisz, w takim układzie VAT-marża nie ma sensu.
    VAT-marża ma sens tylko wtedy, jeśli *przy nabyciu* nie ma VATu, czyli
    np. przy skupie majątku osobistego (czyli od "ludzi z ulicy").

    pzdr, Gotfryd