eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSzczególne procedury VAT-Import z poza EU dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków › Re: Szczególne procedury VAT-Import z poza EU dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków
  • Data: 2007-10-30 20:12:49
    Temat: Re: Szczególne procedury VAT-Import z poza EU dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 29 Oct 2007 19:36:28 +0100, Jacek napisał(a):

    [...]
    > Ale mniejsza już o te klasyfikacje. Teraz to mam już inne pytanie, które mi
    > się w związku z tym nasuneło. Załózmy, że import odbył sie na firmę ze
    > stawką 7% VAT o ile rzeczywiście to jest możliwe. Teraz firma chce to
    > sprzedać i zdaje się w takiej sytuacji VAT teraz wynosi już 22%. W tej
    > ustawie o VAt nic nie mówi się o stawce 7% przy obrocie na rynku wewnętrzym
    > tymi przedmiotami (tylko jest mowa o imporcie) , więc rozumiem, że jest to
    > właśnie 22%. Więc jak firma wystawi teraz fakturę dla klienta ? Częśc na 7%
> [...]

    No marża na 100% nie, o tym już Gotfryd pisał.
    W ustawie o PTU nie ma żadnej "ulgowej" stawki dla takiej sprzedaży.
    Dlatego IMO tutaj masz 22% od całości, choć...

    Bez Gotfryda się nie obejdzie, bo:

    pisaliście o art. 120 ust. 4 - dotyczy VAT marży.
    Ale jest jeszcze ust. 11 pkt 3 tego artykułu, który mówi, że ta marża
    dotyczy również dzieł sztuki (jeśli to dzieła) nabytych od podatnika, o
    którym mowa w art. 15, innego niż wymieniony w ust. 4 i 5, które podlegały
    opodatkowaniu podatkiem według stawki 7%.

    A art.15 mówi nie tylko o ludzikach z ulicy, ale też i o działaczach.

    Więc co? Byłaby Ci marża tutaj jednak? Przyznam, że brak mi czasu na dalsze
    grzebanie dzisiaj, ale sama jestem bardzo ciekawa.
    Bo albo czegoś nie widzę, albo widzę za dużo... Tak czy inaczej czas
    pomyślec o nowych okularach :P

    Pomocy?
    :)

    --