    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaz promocyjna za 1zl.
    Date: Tue, 30 Jan 2007 19:09:36 +0100

    lll napisał(a):
    > Chodzi mi o to, czy sprzedajac ponizej ceny zakupu mam prawo odliczenia
    > calej kwoty VAT naliczonej przy zakupie towaru handlowego i czy U.S.
    > moze miec zastrzezenia do sprzedazy ponizej kosztow?
    Vat odlicza/dolicza sie "ogolnie" a nie w polaczeniu konkretnego zakupu
    i sprzedazy. Jak wydasz 200zl netto + 44zl vatu, to te 44zl vat mozesz
    "odliczyc" tylko jesli suma sprzedazy za ten okres da ci te 44zl (lub
    wiecej).

    Co do sprzedazy ponizej kosztu zakupu - mozna sie tego przyczepic, ale
    mozna sie tez wykrecic - czasem sprzedaje sie cos duzo ponizej kosztow
    tylko dlatego ze nie udalo sie sprzedac i wartosc spadla. Np ciuchy -
    zostaly nie sprzedane, teraz juz sa niemodne i cos trzeba z tym zrobic,
    wiec sprzedaje sie duzo taniej. Albo czesci komputerowe (bo tutaj
    jeszcze wieksza rotacja towaru)... Byle by sprzedaz dalo sie udowodnic
    ze faktycznie miala miejsce za taka cene (zeby nie bylo problemu ze
    wystawiasz fakture na 1zl, a kasujesz 200zl i sprzedajesz faktycznie za
    cene netto)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173