  • 1. Data: 2007-01-30 16:15:54
    Temat: Sprzedaz promocyjna za 1zl.
    Od: lll <l...@l...pl>

    Witam!

    Chcialbym prosic o pomoc w nastepujacej kwestii:
    Jakie konsekwencje podatkowe bedzie miala sprzedaz towaru handlowego o
    cenie zakupu np. 200zl netto, ktory w ramach promocji zostal sprzedany
    klientowi za 1zl netto. Jesli ma to znaczenie, to promocja miala na celu
    zachecenie klienta do zakupu innego towaru, ale obie transakcje musza
    byc zaksiegowane oddzielnie w pewnym odstepie czasu.
    Konkretnie interesuja mnie dwa zagadnienia:
    - czy w tej sytuacji przysluguje mi prawo odliczenia podatku naliczonego
    od kwoty 200zl (czyli 44zl) i odprowadzam jedynie VAT od kwoty sprzedazy
    (czyli w powyzszym przykladzie 22 grosze)?
    - czy KUP wyniesie u mnie 200zl, a przychod 1zl? czy tez nie moge
    ksiegowac tego w ten sposob?

    Z gory dziekuje za pomoc!
    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2007-01-30 16:49:12
    Temat: Re: Sprzedaz promocyjna za 1zl.
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    nie ma czegos takiego jak sprzedaz promocyjna - jest sprzedaz i tyle i od niej
    placisz vat

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-01-30 17:12:13
    Od: lll <l...@l...pl>

    gasper wrote:
    > nie ma czegos takiego jak sprzedaz promocyjna - jest sprzedaz i tyle i
    > od niej placisz vat
    >

    > Pozdrawiam

    Slowo "promocyjna" uzylem w celu wyjasnienia dlaczego sprzedaje za 1zl.
    Chodzi mi o to, czy sprzedajac ponizej ceny zakupu mam prawo odliczenia
    calej kwoty VAT naliczonej przy zakupie towaru handlowego i czy U.S.
    moze miec zastrzezenia do sprzedazy ponizej kosztow?

  • 4. Data: 2007-01-30 18:09:36
    Od: BartekK <s...@d...org>

    lll napisał(a):
    > Chodzi mi o to, czy sprzedajac ponizej ceny zakupu mam prawo odliczenia
    > calej kwoty VAT naliczonej przy zakupie towaru handlowego i czy U.S.
    > moze miec zastrzezenia do sprzedazy ponizej kosztow?
    Vat odlicza/dolicza sie "ogolnie" a nie w polaczeniu konkretnego zakupu
    i sprzedazy. Jak wydasz 200zl netto + 44zl vatu, to te 44zl vat mozesz
    "odliczyc" tylko jesli suma sprzedazy za ten okres da ci te 44zl (lub
    wiecej).

    Co do sprzedazy ponizej kosztu zakupu - mozna sie tego przyczepic, ale
    mozna sie tez wykrecic - czasem sprzedaje sie cos duzo ponizej kosztow
    tylko dlatego ze nie udalo sie sprzedac i wartosc spadla. Np ciuchy -
    zostaly nie sprzedane, teraz juz sa niemodne i cos trzeba z tym zrobic,
    wiec sprzedaje sie duzo taniej. Albo czesci komputerowe (bo tutaj
    jeszcze wieksza rotacja towaru)... Byle by sprzedaz dalo sie udowodnic
    ze faktycznie miala miejsce za taka cene (zeby nie bylo problemu ze
    wystawiasz fakture na 1zl, a kasujesz 200zl i sprzedajesz faktycznie za
    cene netto)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2007-01-30 18:59:10
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Uzytkownik "lll" <l...@l...pl> napisal w wiadomosci
    > Chodzi mi o to, czy sprzedajac ponizej ceny zakupu mam prawo odliczenia calej
    > kwoty VAT naliczonej przy zakupie towaru handlowego

    vat odliczasz caly w momencie zakupu - sprzedac mozesz przeciez dopiero za rok,
    albo dwa
    i jak kolega napisal: vat rozlicza sie sumarycznie
    a co do sprzedazy ponizej zakupu trzeba to tylko przekonujaco wytlumaczyc
    podczas kontroli
    a jeszcze jak chodzi o promocje laczone jak u Ciebie to najlepiej na fakturze
    zbijac towaru w jeden i nazywac zestaw promocyjny
    wtedy i wilk syty i owca cala

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-01-30 19:18:02
    Od: lll <l...@l...pl>

    gasper wrote:
> [...]
    > a jeszcze jak chodzi o promocje laczone jak u Ciebie to najlepiej na
    > fakturze zbijac towaru w jeden i nazywac zestaw promocyjny

    Tak wlasnie chcialem zrobic - sprzedawac zestaw promocyjny. Problem
    polega na tym, ze "prawo" do promocyjnego zakupu klient nabywa dopiero
    po zakupieniu towaru glownego i spelnieniu dodatkowego warunku
    (polecenie innego klienta), dlatego towar za 1zl (tak na prawde gratis,
    ale chodzi o zaksiegowanie sprzedazy) bedzie sprzedany po jakims czasie.

    Jest to w pewnym sensie transakcja wiazana wiec nie powino byc
    problemu z przekonaniem urzednika w czasie ew. kontroli. Bardziej balem
    sie o kwestie VAT.

    Gasper i BartekK - dzieki wielkie za pomoc i rady!