  • Data: 2011-04-07 18:07:18
    Temat: Re: Sprzedaż na Allegro a koszty wysyłki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 7 Apr 2011, Marek wrote:

    > Użytkownik "cyklista" <c...@k...pl> napisał

    Protestuję ;)

    > Masz na mysli to, że powinienem dokładać 23% do kosztów wysyłki jakie ja
    > ponoszę,

    Niemal na pewno to, że dokładać należy do kwoty *netto*.

    > czy ogólnie abym zaprogramował kod wysyłka z 23% VAT ?

    Chodzi o traktowanie wysyłki jako "całości".
    W przypadku zwykłej sprzedaży nie ma mowy o refakturze, bo to nie jest
    "zakup uboczny".
    Co najwyżej co poniektórzy usiłują obejść problem tak, żeby dostać
    upoważnienie od klienta i wystąpić jako jego pośrednik, co i tak
    wygląda na sporne (acz IMVHO formalnie poprawne).

    Niemniej - całość rozbija się o fakt, że wysyłka pocztą jest
    zwolniona. Ale zwolnione jest świadczenie usługi *przez pocztę*.
    Skoro więc wydasz 20 zł "na wysyłkę pocztą", a to *TY* wystawiasz
    f-rę, wychodzi że klient zapłaci 20 zł plus należny VAT.
    Proporcja "przepływu pieniędzy" zależy więc od stawki, jaką
    obłożona jest dostawa i stawki sprzedaży.

    A protest na samym początku dlatego, że VAT powinien byc taki
    sam, jak "całość sprzedaży" :D
    Skoro istnieje możliwość (choćby tylko teoretyczna), że ktoś
    dokona sprzedaży opodatkowanej 8% albo niżej (wyśle bułeczki :P)
    to teza że będzie to *zawsze* 23% jest do podważenia :D

    pzdr, Gotfryd