  • Data: 2011-08-31 12:20:29
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania bratu
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31-08-2011 13:33, spp rzecze:

    > Ale akurat w tym przypadku będzie prawidłowe - w końcu cały czas mowa o
    > czynności pozornej mającej na celu uniknięcie podatku. ;)

    Ale możesz mi łaskawie wytłumaczyć dlaczego pozornej?

    Jeśli mogę wykonać darowiznę na rzecz siostry i wykonam ją,
    to jest to czynność pozorna?

    Nie daję kasy pod stołem, nie umawiam się "a teraz daj
    to córce", daruję. Mogę, czy nie?

    Siostra ma teraz to coś. Chce dać to coś córce.
    Daruje. Może, czy nie? Czy jest to czynność pozorna?
    Jeśli tak, to dlaczego nie wolno jej wykonać
    (pod zarzutem rzekomej "pozorności") darowizny
    na rzecz córki, skoro może swobodnie swoim majątkiem dysponować?

    Rozumiem zarzut, jeśli rzekomo daruję, a przyjmuję
    pieniądze "pod stołem"- to jest czynność pozorna.

    --
    Dominik (& kąpany)