  • Data: 2011-09-01 12:38:19
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania bratu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 9/1/2011 12:06 AM, Dominik & Co wrote:
    > W dniu 31-08-2011 21:43, mvoicem rzecze:

    > OK. I ustalmy coś: obywatel nie ma obowiązku działać w sposób
    > maksymalizujący zobowiązania podatkowe...

    zgadza sie, ale akurat w przypadku darowizn nie ma mozliwosci "darowizny
    na trzeciego'
    stad nie sa to dzialania minimalizujace zobowiazania podatkowe, a
    dzialania niezgodne z prawem

    > Zaraz zaraz. Przecież to nie ja daruję później córce, więc jak to
    > ja mogę dokonać "czynności pozornej"? Ona zresztą może jej później
    > nie dać, przecież jej nie zmuszę (bo nie mogę). Więc US zasadniczo
    > w sprawie drugiej darowizny może się ode mnie odpie^H^H odstosunkować.

    niewazny, ze to nie ty darujesz, ale ze twoja intencja bylo, zeby jej
    podarowac
    bez intencje wszystko bedzie ok, z intencja juz nie.

    dlaczego? bo tak po prostu zapisano definicje darowizny i nic z tym nie
    zrobisz.

    jesli tylko us wylapie u kogokolwiek w lancuszku darowizn , ze takowa
    intencja byla, podatek sie nalezy.

    > Kwestia udowodnienia sprowadza się do ewentualnego wykazania faktu,
    > że pierwsza darowizna nie była darowizną, bo zawierała warunek
    > przekazania mieszkania córce.

    nie warunek a intencje.

    I tyle. Jeśli US jest to w stanie
    > udowodnić*, to OK. Wtedy mogę się zgodzić, że _pierwsza_ darowizna
    > miała charakter czynności pozornej (tak jakbym przyjął pieniądze
    > pod stołem i w rzeczywistości była to sprzedaż).

    nie
    to nie musi byc sprzedaz, to dalej moze byc darowizna, ale niestety
    niezwolniona z podatku.

    co do tych czynnosci pozornych to nie za bardzo sie zgadzam.
    czynnosc byla faktyczna, bo mieszkanie zostalo darowane, natomiast w
    zalozenosci od intencji lapie sie lub nie na par 4A ustawy.

    > Otóż to. Ale pierwsza odpowiedź zasadniczo też jest poprawna ;-)
    > Ale jeśli powie "brat mi dał pod warunkiem, że dam córce" to już
    > niestety właśnie się wkopała.
    >

    > * nie uprawdopodobnić, a udowodnić. To drobna, ale znacząca różnica.
    > Tak, wiem że w Bolandii niezwykle często się tym nikt nie przejmuje...

    Nie. US nie musi udawadnic.
    Wystarczy, ze "posiada informacje".

    udowodnic to potem musisz ty, ze us nie ma racji.
    od taki system feudalny.