    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż domeny internetowej a PCC i PIT
    Date: Mon, 17 Oct 2005 13:40:36 +0200

    On Sat, 15 Oct 2005, gonia wrote:

    > nie prowadzaca dg - moim zdaniem umowa kupna-sprzedazy dla wszystkich jest
    > wystarczajacym dokumentem

    ...zawarcia umowy...

    > ( z potwierdzeniem zaplaty - na umowie badz wg oswiadczenia)

    Dobrze wiesz że w mojej opinii dowód zapłaty plus umowa ujdzie
    ale właśnie kolejność trzeba wtedy odwrócić. I z zastrzeżeniem
    dopisanym na końcu.

    Najlepiej pokazuje to przypadek (niedopuszczalne w rzeczywistej
    umowie inicjały i braki formalne adresu, nr dokumentu tożsamości
    itp. wprowadzone dla uproszczenia) taki:

    +++
    UMOWA
    zawarta 20.II.2005
    J.Nowak i A.Kowalski oświadczają iż zawierają umowę sprzedaży
    której przedmiotem jest używana lodówka zgodnie wyceniona
    na 400 zł będąca własnością J.Nowaka.
    J.Nowak oświadcza że jest właścicielem i przedmiot sprzedaży
    nie ma wad prawnych.
    A.Kowalski jako nabywca zobowiązuje się do obioru przedmiotu
    sprzedaży na własny koszt. Ze względu na przeznaczenie
    towaru do dalszej odsprzedaży w ramach DG A.Kowalski
    jest zobowiązany do rozliczenia PCC
    +++
    Protokół
    31.III.2005
    A. Kowalski oświadcza iż odebrał lodówkę stanowiącą przedmiot
    umowy z 20.II.2005 bez zastrzeżeń - sprawdzono że działa.
    +++
    KWIT KASOWY
    1.IV.2005
    Zapłatę za lodówkę wg umowy z dn 20.II.2005 odebraną
    wczoraj przez A.Kowalskiego otrzymałem.
    ---

    Akurat nie celuję w rozważania czy dopisanie jednego
    słowa i jednej wartości znacząco zmieniłoby stan prawny
    (utrudniając *ten* przypadek - nie zawsze tak się da),
    ideę co można sobie zrobić z umową w kontekście uznania
    jej przez NABYWCĘ za KUP można sobie na powyższym
    przykładzie dośpiewać (bo dlaczego z SAMEJ innej umowy,
    bez potwierdzenia przekazania i przepływu kasy miałoby
    co innego wynikać).

    Maddy coś pisywała o zwijaniu w trąbkę i rozważaniach
    nt. czopków... ;) (po prawdzie przy innych tematach,
    ale taką wartość ma "sama umowa" dla KUP - IMO).

    > jakiej kpr?
    > przeciez os.nie prowadzaca DG !!

    Już ci pisali że czytasz dość wybiórczo.
    Umowa z mocy prawa ma co najmniej dwie strony.

    A tak BTW - z koncepcji "umowa + potwierdzenie" mi wychodzi
    że przy memoriałowym rozliczaniu KUP potrzebne nie jest
    potwierdzenie zapłaty w potwierdzenie wydania towaru.
    Wychodzi z K.C. oczywiście.
    Bo dana komuś darowizna nie jest KUP :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd