  • Data: 2008-12-02 15:40:22
    Temat: Re: Społka Z O.O. - wkład niepieniężny
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek pisze:

    > Ja jestem (w miarę) wyluzowany, tylko się zastanawiam o co Ci chodzi
    > - skoro obniżają pułap na 5k to chyba po to żeby te spółki zakładać
    > a nie po to żeby nowelizacja się kurzyła.

    Opinie na temat obniżania kapitału mam różne.

    Po pierwsze uważam, że wymóg 50 000zł kapitału nie jest czymś
    nieosiągalnym dla przeciętnego Kowalskiego. Nie trzeba mieć przecież 50
    000zł w gotówce. Widziałem mnóstwo spółek, w których udziałowcy wkładali
    (i odpowiednio wyceniali) swój kapitał taki jak komputery, samochody,
    meble, a w ostateczności weksle osób (podmiotów) trzecich. Inna sprawa,
    że po kilku miesiącach czy latach, wartość takiego kapitału daleko
    odbiegała od jego pierwotnej wartości, co nie przeszkadzało trwać spółce
    w takim realnym niedokapitalizowaniu.

    Obniżenie kapitału ułatwi zatem założenie sp. z o.o., niemniej jednak
    wydaje mi się, że w większości przypadków ci, którzy chcieli założyć
    spółkę, już to zrobili.

    Wydawać się może, że sp. z o.o. będzie alternatywą dla DG, ale - jak
    wykazałem - dla jednoosobowej DG są to tylko straty.

    Ponadto należy wziąć pod uwagę bardzo ważną rzecz: spółka odpowiada
    za długi tylko swoim kapitałem. Nie jest dobrze, jeśli na rynku
    powstanie dużo podmiotów, których wartość finansowa będzie praktycznie
    zerowa. Doprowadzając sprawę do absurdu - Twoja spółka z dwoma funtami
    kapitału nie mogła by w praktyce zaciągać żadnych zobowiązań. Nie służy
    to bezpieczeństwu transakcji.

    --
    Liwiusz