    From: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Składki ZUS - bardzopoważny problem!!!
    Date: 2 Mar 2006 09:28:39 +0100

    > To zdecydowanie nielogiczne. Przedsiębiorcą przestaje się być z chwilą
    > wykreślenia z rejestru.

    > A to się nazywa ryzyko działalności gospodarczej. Działalność
    > gospodarcza tym się różni od ciepłego etaciku, że forsę dostaje się w
    > różnych ilościach i rożnym terminie.
    >
    > Problem składek w okresach bez dochodów jest trudny i jedynym jego
    > rozwiązaniem jest wprowadzenie ZUSu od rzeczywistych dochodów. Ale nie
    > wiem czy będziesz wtedy taka szczęśliwa, bo jak zarobisz ponad 1500 zł
    > to będziesz płaciła więcej niż teraz. Per saldo stracisz, chyba że
> [...]
    Po pierwsze w interpretacji ZUS-u nie ma takiego pojęcia jak " zawieszenie
    działalności ", jest czasowe zaprzestanie ale to dotyczy działalności
    wykonywanej sezonowo. Powie ktoś jak go zwał tak go zwał. Ale nie do końca. Nie
    będzie problemu jeżeli takie nazywajmy to dalej zawieszeniem będzie wiązało się
    ze zgłoszeniem zaprzestania i wyrejestrowaniem z ewidencji. I obecnie jest to
    jedyny sposób który może przejść bez problemów chociaż kiedyś ( 4 lata temu )
    były również inne mozliwości. Jestem przekonany że zaległe składki wraz z
    należnymi odsetkami będzie trzeba zapłacić i nie będzie zmiłuj. Można to
    jedynie odsunąć trochę w czasie.