  • Data: 2006-03-02 22:21:42
    Temat: Re: Składki ZUS - bardzo poważny problem!!!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 26 Feb 2006, MarekZ wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał

    > Ale ciagla nie oznacza "bez mozliwosci przerw".

    Problem w tym, iż prawo nie reguluje możliwości "zawieszenia DG"
    albo "przerwy w DG". Nie ma takiego pojęcia.
    Korzystne dla ubezpieczonych (hm... NIEubezpieczonych...) wyroki
    NSA AFAIK oparte były o *nieprowadzenie* DG, a nie o jakiekolwiek
    prowadzenie.
    W świetle prawa prowadzenie z przerwami to prowadzenie, a nie
    nieprowadzenie... nie ma przepisu...

    > Co do zasady sie z tym zgadzam. Z tym ze nie podoba mi sie brak mozliwosci
    > dzialania z przerwami, jesli przedsiebiorca sobie tego zyczy. Co to za
    > przymus? Idzmy dalej. :-) Wiekszosc przedsiebiorcow poszukuje wstepnie
    > klientow, co gorzej mysli o dzialalnosci i podejmuje jakies wstepne
    > dzialania, mogace zostac uznane za reklame, zanim ja formalnie zarejestruje i
    > zglosi to w zus-ie. Obejmijmy ich zatem obowiazkowymi ubezpieczeniami
    > spolecznymi za ten okres!

    Obawiam się że jak ZUS *wykaże* iż takie działania miały miejce
    to ma szanse wygrać.

    > A co - niech wykaza, ze nie mysleli o dzialalnosci!
    > :DDD

    Błąd w założeniu tkwi w szczególe: jak ktoś *prowadzi* DG, to
    istnieje dokument świadczący o prowadzeniu w formie jego
    oświadczenia. Oświadczenie o zaprzestaniu DG na dwa dni kłóci się
    z rybnorozsządkowym :) wyjaśnieniem mvoicem z którym się zgadzasz.
    W przypadku rozmów handlowych prowadzonych przed DG jest pisemne
    oświadczenie prowadzącego DG że rozpoczął ktoregoś-tam dnia, i jak
    ktoś chce wywieść skutki z wniosku że "prowadził" wcześniej to
    musi *czymś* to poprzeć.

    > Ja to skomentuje w ten sposob: biedni ci przedsiebiorcy, ktorzy ucierpia na
    > tym bandyckim skoku na kase ZUS-u, bardzo im wspolczuje

    A to mamy poza dyskusją.
    Problem w tym że są ci co płacili i ci co nie płacili, z przekonaniem
    że można (lub bez). To też była nierówność.

    > pomyslec, jak sie to moze objawic inaczej. Sporo bedzie zalezec od skali
    > takiego zjawiska. Bo 'zawieszanie sie' bylo i jest nadal powszechne.

    Ale w przepisach nie ma...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)