    From: tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód w DG - używany prywatnie
    Date: Mon, 12 Sep 2011 16:28:01 +0200

    > Ale przecież używanie w DG to *JEST* cel prywatny.
    > Chyba nie chcesz powiedzieć, że Twoja DG jest państwowa lub komunalna? ;)
    > (dobra, wiem, masz na myśli cel "osobisty", ale co mi tam ;))

    > Nie.
    > Dla jasności: nie zabrania również używania w ten sposób np. wyposażenia,
    > tyle, że w tym drugim przypadku jest ostra sankcja podatkowa ("wylot
    > z kosztów"). Przy ST sankcji nie ma.

    > Nie tak.
    > FORMALNIE istnieje obowiązek aby *wydatki* związane z eksploatacją
    > do różnych celów rozliczać oddzielnie, a tych których się nie
> [...]

    Co prawda podejrzewam że 80%-95% ludzi to albo niedoinformowana masa
    albo zwykłe polskie cwaniaki, natomiast wbrew pozorom ich postępowanie
    może być korzystniejsze dla ogółu wszystkich podatników - gdyby
    odliczyli np. 5% kosztów na cele osobiste, to US miałby punkt
    zaczepienia że pojazd jest wykorzystywany prywatnie, co wygenerowałoby
    postępoiwanie podatkowe bo skoro 5% ujawnił to pewnie korzysta więcej
    niż te 5%, i finalnie byłaby dopłata np. 5000zł podatku, przy kosztach
    postępowania 50000zł.

    Czyli nieujawniając się sam masz spokój i oszczędzasz krajanom
    idiotycznych wydatków.

    Tomek