  • Data: 2005-08-04 09:22:36
    Temat: Re: Samochód prywatny w DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 4 Aug 2005, ad wrote:

    > mam pare pytań o wprowadzenie samochodu prywatnego jako środek trwały przy
    > DG:
    > 1. mam samochod kupiony rok temu, wartosc samochodu z umowy kupna-sprzedazy
    > jest nizsza niz wartosc rynkowa (po przeprowadzeniu remontu we wlasnym
    > zakresie), czy wartosc srodka trwalego mozna wziasc tylko z umowy kupna czy
    > moze byc wartosc rynkowa (potwierdzona jakims dokumentem? )?

    Zdania były podzielone.
    IMO można spokojnie wziąć wartość nabycia plus wszystkie UDOKUMENTOWANE
    wydatki. Do poglądu iż można wziąć wycenę wykonaną np. dla celów
    ubezpieczeniowych mam wątpliwości...

    > 2. faktury za paliwo wrzucam w koszty w pelnej wysokosci, a jak jest z
    > fakturami za naprawy? Czy tutaj VAT podlega odliczeniu

    "a dlaczego by nie" ??

    > 3. jak wyglada sprzedaż takiego auta po jakims czasie,

    Normalnie, jest to przychód z DG. Sam się doliczy do podatku ;)

    [...]
    > Czy moze jest jakis okres, po ktorym mozna go
    > usunac z kartoteki środkow trwalych?

    Usunąć można, i tak przez kolejny okres przechowywania dokumentów
    (6 lat) sprzedaż będzie dochodem z DG - nawet jakby DG zamknąć.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)