  • Data: 2005-08-04 08:53:35
    Temat: Re: Samochód prywatny w DG
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski) szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ad napisał:
    > Witam,
    > mam pare pytań o wprowadzenie samochodu prywatnego jako środek trwały
    > przy DG:
    > 1. mam samochod kupiony rok temu, wartosc samochodu z umowy
    > kupna-sprzedazy jest nizsza niz wartosc rynkowa (po przeprowadzeniu
    > remontu we wlasnym zakresie), czy wartosc srodka trwalego mozna wziasc
    > tylko z umowy kupna czy moze byc wartosc rynkowa (potwierdzona jakims
    > dokumentem? )?

    O wszystko to co do remontu zużyłeś (zleciłeś na zewnątrz) i masz na to
    dokumenty możesz podnieść wartość początkową ŚT. Wartość pracy własnej
    podatnika nie jest KUP.

    > 3. jak wyglada sprzedaż takiego auta po jakims czasie, czy wiąze sie to
    > z jakimis dodatkowymi kosztami? Czy moze jest jakis okres, po ktorym
    > mozna go usunac z kartoteki środkow trwalych?

    Sprzedać możesz zawsze. Z jednej strony masz przychód ze sprzedaży z
    drugiej strony kosztem staje się nieumorzona wartość. Jak zdążyłeś
    umorzyć całą to masz tylko przychód:-(
    Jak zakończysz prowadzić działalność i potrzymasz samochód jeszcze 5 lat
    to sprzedajesz już bez podatku.

    pzdr

    Tomek

    Najlepszy serwis MOTO w Polsce! >>> http://link.interia.pl/f18a8