  • Data: 2009-11-26 08:41:28
    Temat: Re: SD-3 podatek od darowizny - co dołączyć ?
    Od: Rem <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Remek wymodził:

    > przyklad:
    > darowizna nr 1: 1000 zl = 0 zl podatku (zwolnione, nic nei trzeba robic)
    > darwizna nr 5: 1000 zl -> razem 5000 zl -> po raz pierwszy podatek
    > powiedzmy 3 zl i po raz pierwszy druczek do US
    >
    > darowizna nr 6: 1000 zl, razem 6000 zl -> podatek od 6 tys p. 10 zl
    > ; podatek do "doplacenia" 10 - 3 juz zaplacone = 7 zl.
    Rozumiem, ten podatek nalicza US? Bo w tym druku jakoś nie widzę okienka
    do tego?

    > ???
    >
    > chyba że dostanie potwierdzenia od
    > >
    > a wyciagi z konta nie dostaje?
    To nie jest konto "obdarowanego" (osobiste) tylko konto kredytu.
    Jest kredyt do spłacenia i jest subkonto na które się wpłaca kasę.
    Może poporsić ten bank aby wystawił jakąś historię tych spłat a
    darczyńca napisze oświadczenie że takie a takie sumy w tych i w tych
    datach pochodzą od niego?
    Tu jest dotatkowy myk że większość tych wpłat była przelewem gdzie w
    polu "nadawca" jest nazwa "firmy" a dwa razy zaniosłem gotówkę i podałem
    swoje nazwisko.
    To może tych dwóch wpłat nie wliczać do całości? Tym bardziej że one nie
    przekraczają 4902zł?

    Czy można te kwoty rozłożyć na dwie osoby które są małżeństwem? (ale
    kredyt jest na nazwisko jednego z małżonków)