  • Data: 2009-02-02 08:12:12
    Temat: Re: Rozpoczęcie DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 1 Feb 2009, Liwiusz wrote:

    > Wpis do EDG można traktować luźno,

    Skoro tak mówisz... pozwól że się nie zgodzę ;)

    > wiele razy spotkałem się z opinią, że
    > można rozpocząć działalność (i rejestrację w Zusie) później, jeśli faktycznie
    > opóźniło się rozpoczęcie DG.

    Oczywiście. Sam tak zrobiłem.
    Ale nie myl przypadku, kiedy prowadzący DG *jest zarejestrowany*
    i jedynie działaności *nie prowadzi* (w ustawie nie ma obowiązku
    natychmiastowego rozpoczęcia prowadzenia), z przypadkiem
    kiedy prowadzący przepis o ewidencjonowaniu narusza.
    Szukajac jakiego porównania, to jak między przypadkiem kiedy
    kierowca nie jeździ mimo że ma prawo jazdy a przypadkiem kiedy
    jeździ "bo będę to prawo jazdy miał pojutrze".

    > Ja bym raczej starał się, aby w momencie przyjęcia faktury być już
    > zarejestrowanym w ZUSie i USie,

    To jest oczywiste.
    Ma niewiele wspólnego z naruszaniem przepisów o ewidencji DG.

    > a że będzie to wcześniej niż wynika to z EDG,
    > to już mniejszy problem.

    A to nie.
    Ewidentne złamanie prawa, które kiedyś może niechcący wyjść bokiem.

    > A po co mu pieczątka do DG? :)

    A co, jest zakaz?
    Podałem *przykład* wydatku, który nadaje się na koszty uzyskania
    a nie stanowi "prowadzenia DG".

    pzdr, Gotfryd