  • Data: 2009-02-02 18:24:54
    Temat: Re: Rozpoczęcie DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 2 Feb 2009, Piotr wrote:

    > Dziękuję za info odnośnie poświadczenia z GUS - nawet nie wiedziałem że coś
    > takiego jeszcze dostanę :)
    > Ale to chodzi o coś innego niż REGON? bo samą decyzję o regonie już
    > dostałem...

    No to tylko tyle :), źle się wyraziłem.

    > ale 2. klient ma zapłacić 100% przedpłatę i zastanawiam się jak to zrobić?
    > Czy mogę wystawić już proformę ale ze wskazaniem dla klienta żeby zapłacił
    > po "pewnej" dacie?
    > Czy do tej magicznej daty nie mogę nic wystawić?

    Zastanówmy się... :)
    Masz być VATowcem?
    Na przedpłatę "należy się" f-ra VAT.
    "Sprzedaż w rozumieniu VAT i czynności zrównane ze sprzedażą" przed
    rejestracją do VAT skutkują zwolnieniem z VAT.
    Czy coś Ci to mówi? :D
    No a rejestracja w VAT z datą wcześniejszą niż podana w NIP
    też może powodować ciekawe efekty uboczne :)

    pzdr, Gotfryd