  • Data: 2009-02-02 13:37:29
    Temat: Re: Rozpoczęcie DG
    Od: "Piotr" <h...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości :

    > Przecież w US rejestracji prowadzenia DG (do NIP) dokonuje się *po*
    > rozpoczęciu DG. Zgłasza się faktyczne rozpoczęcie (a nie zamiar,
    > jak przy EDG).

    > Nie ma "mogę", rejestracja do ZUS jest równoległa do rejestracji
    > w US! Zgłasza się ten sam fakt - czyli (do iluś tam dni od rozpoczęcia)
    > zgłasza się faktyczne rozpoczęcie prowadzenia DG.
    > Jedyne uzależnienie może być od GUS - bo poświadczenie z GUS należy
    > zgłosić... właśnie nie pamietam, do US (NIP) na pewno, a do ZUS
    > pewnie też (z okazji zgłoszenia REGONu).
> [...]

    W US pytali się o datę rozpoczęcia i nic nie mówili że za wcześno się
    zgłaszam.
    Dziękuję za info odnośnie poświadczenia z GUS - nawet nie wiedziałem że coś
    takiego jeszcze dostanę :)
    Ale to chodzi o coś innego niż REGON? bo samą decyzję o regonie już
    dostałem...

    Jako że niezbyt szczęśliwie powpisywałem sobie te daty rozpoczęcia DG mam
    kolejne pytanie:
    mam 2 klientów, z 1. nie ma problemu bo będzie płacił po dostawie towaru a
    więc po dacie rozpoczęcia DG,
    ale 2. klient ma zapłacić 100% przedpłatę i zastanawiam się jak to zrobić?
    Czy mogę wystawić już proformę ale ze wskazaniem dla klienta żeby zapłacił
    po "pewnej" dacie?
    Czy do tej magicznej daty nie mogę nic wystawić?
    A czy mogę przed tą nieszczęsną datą wysłać zamówienia do moich dostawców?

    Pozdrawiam
    Piotr