    From: "MarkX" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozne stawki ryczaltu, a sprzedaz "wiazana"
    Date: Sat, 21 Mar 2009 15:23:36 +0100

    > Co tak samo?
    > Chcesz *za darmo* rozdawać treść którą reprodukujesz?
    > Bo tak trzeba by rozumieć pytanie: "daję gościowi treść, a kasuję
    > go *tylko* za powielenie".
    > IMO nie przejdzie - będzie długa dyskusja, czy to jest darowizna
    > czy też "nieodpłatne świadczenie" :D

    Nie nie chodzi o to, ze ja powielam za kase oczywiscie ale material nie od
    klienta, tylko swoj albo inny. Napisales poprzednio
    "przynosi Ci ktoś własny nagrany nośnik" i to mnie zastanowilo. Ale chyba
    wiekszej roznicy to nie bedzie mialo?

    Znalazlem na pit.pl takie pytanie

    ------------------
    Pytanie: Zakładam działalność zgodną z PKD 47.91.Z (sprzedaż detaliczna
    prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet). Opiszę pokrótce
    działalność. Lektorzy z profesjonalnego studia nagrań wykonali nagrania
    dźwiękowe (ćwiczenie relaksacyjne oraz krótkie rozmówki angielskie). Za sumę
    5000zł przekazali mi nagrania oraz prawa autorskie i prawa do sprzedaży.
    Teraz chcę sprzedawać te nagrania- 1.W formie elektronicznej, do ściągnięcia
    z mojego sklepu internetowego. 2. Zlecam profesjonalnej firmie
    poligraficznej wykonanie dla mnie określonej ilości płyt CD tzn. nagranie na
    płyty, nadruk i przygotowanie pudełek i zapakowanie. Następnie odbieram
    płyty z firmy i dalej sprzedaję przez Allegro. Czy mogę się rozliczać
    ryczałtem? Jeżeli tak to jaka stawka ryczałtu obowiązuje mnie na powyższą
    działalność? Czy jest to stawka 3% na działalność handlową?

    Odpowiedź nr 21585:

    Działalność ta polega na wytworzeniu nowego produktu, zatem właściwą będzie
    stawka ryczałtu w wysokości 5,5%. Ryczał ewidencjonowany jest w tym
    przypadku oczywiście dozwolony.

    Czy ta odpowiedz jest prawidlowa? Jezeli tak, to dlaczego jego nie
    podciagnac pod reprodukcje?
    MarkX