  • Data: 2011-10-03 18:48:17
    Temat: Re: Rozliczenie się z reklam Google po raz kolejny
    Od: Piotr Fiolek <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Oct 3, 7:45 pm, tomek <t...@o...pl> wrote:

    > IMHO nie tyle mo na co nawet trzeba, zale nie od sytuacji.
    > Ale praktykiem nie jestem.

    > To czy kto te formularze wprowadza, czy system jes przyjmuje itp. to
    > nie Twoje zmartwienie tylko ich - analogicznie do np. zg aszania konta
    > PayPal.

    > Na odwr t - obowi zek sk adania VAT-7 ma zarejestrowany czynny podatnik.
    > Skoro takim podatnikiem nie jeste to nie ma podstaw do sk adania VAT-7:
    >
    > Art. 99. 1. Podatnicy, o kt rych mowa w art. 15, s obowi zani sk ada w
    > urz dzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesi czne w terminie
> [...]

    Tak, masz rację Tomek. Tutaj znalazłem chyba potwierdzenie:

    "Zwolnienie podmiotowe z VAT

    Warto przypomnieć, iż zgodnie z przepisami o VAT dotyczącymi
    zwolnienia podmiotowego, zwolnieni od tego podatku są podatnicy, u
    których wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w
    poprzednim roku podatkowym kwoty 100 000 zł. Jeżeli wartość sprzedaży
    przekroczy powyższą kwotę, zwolnienie traci moc w momencie jej
    przekroczenia.

    W związku z tym, osoba świadcząca usługi w programie Google Adsense,
    która nie przekroczy powyższego limitu przychodów, nie musi
    rejestrować się w Polsce jako podatnik VAT, a tym samym wystawiać
    faktur VAT.

    Obowiązek rejestracji na VAT UE

    Zgodnie z przepisami o VAT, osoba świadcząca usługi na rzecz
    podatników z innych państw członkowskich UE, do których stosuje się
    art. 28b ustawy o VAT (tj. usługi opodatkowane w siedzibie
    usługobiorcy), ma obowiązek rejestracji na VAT UE , bez względu na
    zwolnienie podmiotowe z podatku VAT (lub też np. wykonywanie wyłącznie
    czynności zwolnionych od podatku). Oznacza to, że w przypadku
    emitowania reklam na rzecz Google z siedzibą w Irlandii podatnik musi
    złożyć zgłoszenie rejestracyjne na VAT UE.

    Informacje podsumowujące w odniesieniu do usług

    Podmiot świadczący usługi na rzecz podatników z innych państw
    członkowskich, dla których zgodnie z zasadą ogólną zawartą w art. 28b
    ustawy miejscem świadczenia jest państwo członkowskie, w którym
    nabywca co do zasady ma siedzibę, ma obowiązek składania informacji
    podsumowujących w odniesieniu do świadczonych usług. Obowiązek
    wykazywania tego rodzaju usług w informacjach podsumowujących nie
    dotyczy usług zwolnionych od podatku od wartości dodanej lub
    opodatkowanych stawką 0%. Usługa udostępniania powierzchni reklamowych
    na stronach internetowych nie korzysta ze zwolnienia z VAT lub stawki
    0%. W związku z tym podmiot świadczący takie usługi będzie miał
    obowiązek składania do właściwego urzędu skarbowego informacji
    podsumowującej. Informacje podsumowujące w zakresie usług składane są
    co do zasady kwartalnie."

    Źródło: http://di.com.pl/porady/34180,0,Jak_rozliczyc_przych
    ody_z_Google_AdSense.html