  • Data: 2011-10-04 09:38:53
    Temat: Re: Rozliczenie się z reklam Google po raz kolejny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 4 Oct 2011, Piotr Fiolek wrote:

> [...]
    [...]
    >>> Art. 99. 1. Podatnicy, o kt rych mowa w art. 15,
    [...]
    [...]
    > Ja sie nie upieram przy tym, ze mam na 100% racje,
    > ale nie zmienie swojej decyzji tylko dlatego, ze
    > urzednicy czegos nie potrafia zrobic.

    Ale przecież ja nie argumentuję tym, czy urzędnicy coś potrafią
    czy nie. Pytam jak się masz zamiar ustosunkować do PRZEPISU.
    Przeczytałeś go?

    > Napisze wniosek o interpretacje i sie do niego dostosuje.
    >
    > Ale juz tak nie wiklajac sie w zawilosci prawne,
    > po ludzku - to czy jest jakas logika stojaca za tym, ze
    > przedsiebiorca majacy jakies transakcje zagraniczne
    > z automatu powinienm byc podatkim VAT czynnym w kraju
    > (czyli miec zakaz skorzystania ze zwolnienia podmiotowego z VAT)?

    Nadinterpretujesz, nie to co trzeba i to mocno.
    Po pierwsze, dyskusja rozbiła się o możliwość istnienia przypadku
    podatnika zwolnionego który składa deklaracje VAT.
    Po drugie, podatnik zarejestrowany nie musi być czynny, może
    być zwolniony (mimo rejestracji).
    Ty sugerujesz, że konieczność składania deklaracji VAT implikuje
    konieczność bycia podatnikiem czynnym, a przecież przepis
    który przywołałem wskazuje, że w ustawie przewidzieli iż nie
    (znaczy że podatnik "inny niż czynny" ma składać deklaracje).

    > Byc moze sa jakies argumenty za tym przemawiajace, ale ja tego nie
    > widze.

    Ja *tego* też nie widzę!
    Bo argumentujesz do tezy której nie postawiłem, ba, nie było jej
    w poście na który odpowiadałem! (w tym poście była sugestia
    że podatnik "nieczynny" nie może składać deklaracji VAT-7/VAT-7K
    i do tego wniosłem zastrzeżenia, bez głębszego szukania ale
    na podstawie następnego przepisu w artykule)

    Inaczej: co Twoim zdaniem ma bycie podatnikiem czynnym do składania
    deklaracji VAT, szczególnie w świetle przywołanego przepisu,
    który bezpośrednio powołuje się na obiekty ;) które:
    - są podatnikami
    - ale nie są czyni?

    pzdr, Gotfryd